Thursday, 29 March 2012

Da memang macam tu


Haish...byk betul benda yang berlaku minggu ni.. macam2 hal..rezeki da masok mulut leh plak terkuar balik. tapi takpa. ada tu hikmahnye. positif bai! takda benda pon yang terjadik secara kebetulan. mest ada hikmahnye. ok ckup mukadimah. last post aku, aku copy paste. aku simpan artikel tu dari 2009. pasal luahan hati seorang crew PROTON. Nah. aku share benda tu bukan ada dapt untung paper pon. takda sedara mara aku keje ngan proton. bapak aku pon takda share dalam proton tu. tu sumer atas dasar patriotik.

Post kali ni, aku nk tunjukkan ape yang menyebabkan aku ter"move" ntuk share artikel tu. btw, aku rasa best sebab byk orang baca entry tu. tapi bak kata sorang member aku, the problem is kite tatau the authenticity of  the information. tapi takpa la, takda pon aku nk kata pape yang aku post ni betul, aku just nk bagi different point of view. kasik bukak skek minda.

aritu sorang jr skola aku, dier share gambar proton P-321a. aku pon tekan la. tgk2 gambar kete tu. cantik gak,. spec pon nice, siap ada turbo, push to start. n macam2 benda pelik2 ag. (tak silap aku ada internet skali). nway, bile tekan tgk la komen seko2. aku rasa ada la dalam 70-80 pertus komen tu negatif. then, buat aku terpk. depa ni, pernah ke naek kete proton ni?hurm..



 tu contoh skek dari gambar proton tu. hahaha. komen macam pro je. ni lagi 1. aku share pasal negative reporter. suara macam orang kita. tapi tatau la. mungkin bukan.



Ape yang aku cube wat ni sebenarnya adalah untuk tunjuk kat korang mentaliti kite, sebgai orang melayu. bukan nk mengutuk, bukan nk mengata. aku bangga jadik melayu. aku ada post kot pasal melayu (nk tunjuk betapa bangga aku jadik melayu.hahha. tgk post "sembang 0")

tapi bile kite tanye, bile kite tego. depa akan cakp canih: "aku kutuk ni kutukan membina. supaya lebih maju ag" atau lebih kurang la. tapi malangnye, kutuk kan mereka itu tak membantu pon meningkatkan kualiti or produktiviti apa2. sebagai contoh. kite tunggu, kalo ada game bola ke. then abis, kite tgk. ramai ar nanti jadik sheby. ulas game. ape dier expect? raja gopal ngan OKS nk baca status kau kah?hahha

then, aku ada stalk sorang ni. aku terbaca status dier.

Why does some people get into spasm and automated tourette mode whenever Israel or Jew being mentioned? If you really care about Palestine and do not wish to be hypocrite about it, then go back to the dark ages. Stop using the computer as parts of it are definitely from there, stop using any telecommunication device because these are her key revenues, and do not even bother to get online.

iPhone...? Ding ding ding.
Intel? Ding ding ding.
Starbucks? Ding ding ding.
Coke? Hell yeah.
L'oreal? Uh uh.

People, Israel is strong because they invent, they manufacture, they invest heavily in education, and they are very focused at what they do. Shut the fuck up about boycotts or similar actions, it wont put a dent on her, but it will definitely risk local businesses.

If you really care, be educated, work hard and get richer. Much much richer.

Only then a group of you will have the pulling power


nah. i dont want to say anything about boycot and all. tapi this dude ada point do. betul pe ape dier cakp. kalau tgk balik kat fb, cam contoh yang komen kat proton, budak blaja pon tak abis. kalau betul hebat, blaja betul2, g kelas, join proton. majukan. cipta la ape kau bole cipta. (aku tak g kelas sgt pon but at least aku tak talk shit condemn sana sini.ha ha ha)

last skali. aku nk share pasal interview aku dengan proton masa kat UTP dulu time career placement week.

interviewer: Kami mencari orang yang leh bawak perubahan ke atas proton/produk proton. apekah perubahan yang kamu boleh bawa ke atas proton?

aku: *bla3 merepek meraban*.. then aku cakp, kite boleh cipta kete paling canggih kat dunia ni, tapi still kite takkan dapt recognition dari local ppl bcoz of our mentality. so, in my opinion kalo ada ape2 perubahan yang kite kene buat, its our mentaliti. (perghhh ayat!)

aku rasa dier setuju kot ape dier cakp. sebab tu dier kasik aku g 2nd stage interview (ke sebab aku ensem?teeetttt) tapi too bad tak g sebab ada SI. (last2 pet pon menunggu proton pon melepasss)

ckup da ni aku tulis panjang2. last skali, before aku end this, aku just nk cakp, pikir dulu before kondem, sebab nk come up with something is not easy, tapi nk kondem mmg senang. unless u can come up with better solution/idea.

adios.

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More